سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دمای یخچال فریزر و ساید بای ساید خود را بر چه اساسی تنظیم کنیم؟

جهت تعمیر یخچال و تعمیر ساید بای ساید خود به یکی از مراکز تعمیر مجاز تاپ امداد در سر تا سر تهران مراجعه فرمایید.

نوع مواد غذایی و چگونگی ذخیره مواد غذایی در یخچال شما می تواند بر میزان انرژی مصرفی تأثیر بگذارد. در مقاله ی زیر قصد داریم به نکاتی راجع به تنظیم دمای یخچال فریزر و ساید بای ساید بپردازیم.

1)مواد غذایی را با دقت ذخیره کنید

مراقب باشید که بیش از حد پر نشود. پر کردن یخچال شما می تواند مانع گردش هوا در دستگاه شود. همچنین مایعات را پوشانده و از بسته بندی مواد در هنگام نگهداری در یخچال اطمینان حاصل کنید. نه تنها غذاهای باز موجود در یخچال طعم و مزه شان عوض می شود بلکه رطوبت آزاد شده باعث می شود کمپرسور یخچال فریزر و ساید بای ساید سخت تر کار کند.

2)از یخچال فریزر و ساید بای ساید خود مراقبت کنید

نگهداری صحیح یخچال شما نه تنها به ماندگاری بیشتر آن کمک می کند بلکه به صرفه جویی در مصرف انرژی نیز کمک خواهد کرد. بررسی کنید تا مطمئن شوید کویل های پشت یخچال به طور مرتب و بدون گرد و غبار هستند. تمیز نگه داشتن این جریان باعث می شود جریان هوا بهتر انجام شود و باعث می شود کمپرسور راحت تر کار کند. کار دیگری که باید مرتباً انجام دهید ، یخ زدایی فریزر است. یخ زدگی هرگز نباید از یک چهارم اینچ فراتر رود زیرا این باعث کاهش راندمان انرژی می شود. اطمینان از عدم وجود نشت هوا نیز مهم است. هنگامی که هوای سرد فرار می کند، کمپرسور برای جایگزینی آن سخت تر کار می کند. تست پول را روی درب یخچال خود انجام دهید. یک اسکناس بین درب قرار دهید. اگر اسکناس به راحتی وارد شود، هوا در حال نشت است و لولای آن باید تعویض شود. اگر بیرون کشیدن اسکناس کار دشواری باشد، مهر و موم روی درب از نظر شکل مطلوبی است. در آخر ، مطمئن شوید که کمپرسور هموار کار می کند. کمپرسور همان چیزی است که هوای سرد را در دستگاه تنظیم می کند.

3)دمای مناسب را تنظیم کنید

اگر یخچال یا فریزر خود را به صورت نادرست تنظیم کنید، می تواند از انرژی بیشتری استفاده کند. یخچال و فریزرها نباید خیلی سرد شوند. یخچال و فریزرها باید دمای 37 تا 40 درجه فارنهایت را حفظ کنند تا در راندمان بالا کار کنند و هزینه انرژی را به حداقل برسانند. فریزرها باید در 5 درجه باشند. فریزرهای مستقل برای نگهداری طولانی می توانند در 0 درجه تنظیم شوند. برای بررسی دمای یخچال خود ، یک دماسنج را در یک لیوان آب در وسط دستگاه قرار دهید. دماسنج را بعد از 24 ساعت بخوانید. برای فریزر، دماسنج را بین بسته ها قرار دهید. دوباره، دماسنج را بعد از 24 ساعت بخوانید.

4)یخچال فریزر و ساید بای ساید خود را در جای مناسب قرار دهید

محل یخچال معمولاً توسط پریز برق و آب محدود است، اما در صورت امکان، یخچال را به صورت درست مستقر کنید تا حداکثر استفاده از آن را بتوانید بکنید. اطمینان از وجود جریان مناسب هوا در اطراف یخچال و فریزر می تواند به کارآمدتر بودن آن کمک کند. اگر دستگاه بین کابینت ها جا شده است، اطمینان حاصل کنید که هیچ چیزی که در اطراف دستگاه نباشد که مانع جریان هوای آن شود. در صورت امکان یخچال و فریزرها نباید در نزدیکی پنجره یا اجاق گاز قرار بگیرند. گرمای خورشید یا وسایل آشپزی باعث می شود یخچال فریزر و ساید بای ساید برای خنک نگه داشتن انرژی بیشتری مصرف کند.

https://topemdad.ir